martes, 19 de febrero de 2019

Thinglink


La forma de presentar la informació ha anat evolucionant en les últimes dècades. Tant en la docència com en el món empresarial, la informació es presenta cada cop d’una forma més atractiva. En els últims anys les plataformes, aplicacions i eines per preparar una bona presentació han augmentat exponencialment i gaudim d’una varietat molt gran al nostre abast.
Com a futur professor de formació professional en l’àrea de comerç he de tenir molt en compte aquestes innovacions que van sorgint, en el meu cas no només per fer presentacions més interactives i entretingues per uns alumnes amb cada vegada més falta de concentració pel bombardeig constant d’estímuls externs, sinó perquè a més he d’instruir a aquests alumnes en aquestes eines, perquè així tinguin més recursos per enfrontar-se al món laboral. 

Una d’aquestes eines és el “thinglink” (https://www.thinglink.com/scene/1151104993240023042), és una eina amb certa utilitat per presentar conceptes als estudiants, però on desenvolupa tot el seu potencial és quan són els alumnes els que la utilitzen tant per descobrir la informació, com per transmetre-la a la resta de classe. 

La utilitat d’una eina interactiva a classe com és el “thinklink” és evident. Com podem veure en el següent enllaç (https://blocs.xtec.cat/aracnefilaifila/tag/thinglink/), el que els alumnes facin servir una eina digital amb la qual se senten còmodes els pot ajudar a treballar millor, de la mateixa forma, al treballar més relaxats pot ser que el treball sigui més profund i que el concepte que els vol transmetre quedi millor. També té l’oportunitat de compartir fàcilment el treball realitzat i al ser interactiu, altres companys poden tenir la temptació d’investigar més sobre el treball que estan visualitzant. 

Al món empresarial guanya encara més rellevància. Que un alumne de formació professional de les noves generacions puguin transmetre una bona idea realitzant una bona presentació interactiva, ben formada i amb la varietat d’elements que ens permet el “thinglink” (imatge, vídeo, so, etc.), pot suposar un bon atractiu per a les empreses, que el que solen cercar en aquests perfils són gent resolutiva, que sàpiga adaptar-se a les circumstàncies i que estigui el dia de les innovacions.

By Pablo del Horno Torres

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Thinglink Nerea Tur

Com podem ser millors professors? Ho estic fent bé? Què puc canviar? Aquestes són només algunes de les preguntes que un professor es pot...