En moltes ocasions a l’hora de
preparar material educatiu tenim present que el concepte visual és interessant, perquè la memòria fotogràfica és eficient
per recordar coneixements i sobretot perquè ens trobem en un moment en el qual
els nostres alumnes se senten molt més atrets per tot allò visual que no per un
llibre de text. D’aquesta manera, aportant als nens un bon contingut visual,
els aproparem a un aprenentatge més significatiu. el Thinglink és una eina
interactiva molt útil, en la qual podem combinar material visual i coneixements
per tal d’explicar-los una temàtica en particular; podem convertir les nostres
imatges en gràfics interactius, una imatge a la qual anem afegint elements que
aporten més infirmació, més coneixements. Si els docents tenim com a finalitat
principal transmetre coneixement, què millor que d’aquesta manera, que a part de
ser interactiva és entretinguda i diferent, sobretot diferent i innovadora, uns
adjectius importants en el moment social en el qual ens trobem, on els alumnes
s’avorreixen de qualsevol cosa que no impliqui acció, visualització, canvi,
innovació... tot allò que els pugui atreure, captar aquell click que els fa estar atents.
Els docents d’avui dia es mouen i
evolucionen molt conjuntament amb el l’avanç que segueixen les noves
tecnologies (TIC), ja que ens aporten, així com l’element que presentem, que és
el Thinglink, moltes noves maneres de poder donar als nostres alumnes els
coneixements que volem que emmagatzemin per a la seva vida real i futura, per
fer front a tots aquells problemes que els sorgeixin en la vida. Les TIC ens
aporten noves maneres d’ensenyar i ens demostren que hi ha moltes maneres
d’aprendre. Actualment, els llibres de text estan quedant desfasat, sí que és
veritat que hi ha professors que encara opten per ells, perquè són fàcils de
portar per fer seguir el temari de la classe, però s’està demostrant que
aquesta tècnica en una societat nova en la qual els nens viuen visualment i
molt activament... les lletres plasmades en una pàgina es veuen però no
s’entenen i no els permeten guardar informació i coneixements a llarg termini o
permanents. D’aquí que nous materials tan interactius com ara aquesta eina que
hem utilitzat nosaltres, siguin innovadores i aptes per atreure l’interès dels
alumnes, de manera que sigui més atractiva l’adquisició de nous coneixements
per als nens.
Amb aquesta nova eina podem
afegir materials con vídeos, cançons, pàgines web, fotos i molts altres
elements per poder fer l’aprenentatge més atractiu als alumnes i enriquim així
el material gràfic que els presentem, de manera que el concepte visual els
atregui i capti la seva atenció, com ja hem dit. El que pretendrem com a
docents és fer els coses visualment eficients per poder transmetre coneixements
de manera eficaç i si per això cal jugar. El que fem es utilitzar l’evolució i
la creació de noves eines tecnològiques per utilitzar-les a favor de
l’educació, fer-ne un bon ús per arribar a un gran resultat.
By Margarita Costa Noguera
No hay comentarios:
Publicar un comentario