miércoles, 20 de febrero de 2019

Thinglink Marga Costa


En moltes ocasions a l’hora de preparar material educatiu tenim present que el concepte visual és interessant, perquè la memòria fotogràfica és eficient per recordar coneixements i sobretot perquè ens trobem en un moment en el qual els nostres alumnes se senten molt més atrets per tot allò visual que no per un llibre de text. D’aquesta manera, aportant als nens un bon contingut visual, els aproparem a un aprenentatge més significatiu. el Thinglink és una eina interactiva molt útil, en la qual podem combinar material visual i coneixements per tal d’explicar-los una temàtica en particular; podem convertir les nostres imatges en gràfics interactius, una imatge a la qual anem afegint elements que aporten més infirmació, més coneixements. Si els docents tenim com a finalitat principal transmetre coneixement, què millor que d’aquesta manera, que a part de ser interactiva és entretinguda i diferent, sobretot diferent i innovadora, uns adjectius importants en el moment social en el qual ens trobem, on els alumnes s’avorreixen de qualsevol cosa que no impliqui acció, visualització, canvi, innovació... tot allò que els pugui atreure, captar aquell click que els fa estar atents.
Els docents d’avui dia es mouen i evolucionen molt conjuntament amb el l’avanç que segueixen les noves tecnologies (TIC), ja que ens aporten, així com l’element que presentem, que és el Thinglink, moltes noves maneres de poder donar als nostres alumnes els coneixements que volem que emmagatzemin per a la seva vida real i futura, per fer front a tots aquells problemes que els sorgeixin en la vida. Les TIC ens aporten noves maneres d’ensenyar i ens demostren que hi ha moltes maneres d’aprendre. Actualment, els llibres de text estan quedant desfasat, sí que és veritat que hi ha professors que encara opten per ells, perquè són fàcils de portar per fer seguir el temari de la classe, però s’està demostrant que aquesta tècnica en una societat nova en la qual els nens viuen visualment i molt activament... les lletres plasmades en una pàgina es veuen però no s’entenen i no els permeten guardar informació i coneixements a llarg termini o permanents. D’aquí que nous materials tan interactius com ara aquesta eina que hem utilitzat nosaltres, siguin innovadores i aptes per atreure l’interès dels alumnes, de manera que sigui més atractiva l’adquisició de nous coneixements per als nens.
Amb aquesta nova eina podem afegir materials con vídeos, cançons, pàgines web, fotos i molts altres elements per poder fer l’aprenentatge més atractiu als alumnes i enriquim així el material gràfic que els presentem, de manera que el concepte visual els atregui i capti la seva atenció, com ja hem dit. El que pretendrem com a docents és fer els coses visualment eficients per poder transmetre coneixements de manera eficaç i si per això cal jugar. El que fem es utilitzar l’evolució i la creació de noves eines tecnològiques per utilitzar-les a favor de l’educació, fer-ne un bon ús per arribar a un gran resultat.

By Margarita Costa Noguera
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Thinglink Nerea Tur

Com podem ser millors professors? Ho estic fent bé? Què puc canviar? Aquestes són només algunes de les preguntes que un professor es pot...