miércoles, 6 de febrero de 2019

Reflexió PLE Marga Costa


Que la societat evolucioni de la mà de les noves tecnologies ha fet que els notres espais personals d'aprenentatge s'hagin enriquit i hagin afegit, inevitablement, materials tecnològics, quant a nous entorns d'internet com també en aplicacions/eines per a treballar l'ensenyament (canva, piktochart, thinglink, google sites, padlet, etc) i xarxes socials (que són elements de formació informal), sobretot perquè els docents, a mesura que evoluciona el món educatiu, les maneres d'ensenyar (aprenentatge per projectes, per exemple), volen anar millorant i actualitzant-se. El nostre procés d'aprenentatge està en continu moviment i desenvolupament, per tant, el nostre espai personal d'aprenentatge evoluciona de forma paral·lela, tant per professorat com per estudiant. 

Sí que és veritat que tenir un espai personal i individual d'aprenentatge pot ajudar-te, a part d'adquirir nous coneixements i aprenentatges, a crear el teu propi coneixement i, a més, a compartir-lo amb altres persones que formen part del món de l'educació, del món de l'aprenentatge i de l'autoaprenentatge també, perquè no, i d'aquesta manera poder difondre de manera molt àmplia el teu coneixement. Per tant, amb les xarxes socials, per exemple, així com facebook o twitter, podem expandir i compartir el nostre coneixement amb altres persones externes, que a la vegada poden aportar comentaris i critiques productives cap al creador de la informació, per així anar millorant les fonts de coneixement que tu mateix pots crear. Les xarxes socials són un top de la nostra època, pràcticament ens movem i ens informem a través d'elles, perquè: qui no mira els diaris o revistes informatives de diversos coneixements a través de facebook? Qui no segueix algun intel·lectual d'alguna matèria en concret així com literatura o psicopedagogia, que és tan necessària actualment dins el món dels centres educatius? I tot a favor de la societat, sempre connectada, sempre atenta, sempre a l'aguait de qualsevol novetat, de qualsevol innovació, de qualsevol creació que comporti una novetat, una millora a la societat; els llibres i la memorització de coneixements queda desfasat, ara es porta el coneixement continu, en moviment, en la xarxa. 

Evidentment, a nosaltres en cau a sobre l'obligació d'ensenyar als nostres alumnes la utilització correcta i eficient de les noves tecnologies i, així, contribuir a la seva evolució i formació correcta, per tant, el sentiment positiu ha d'anar de la nostra mà, aferrat, la intenció i l'optimisme ens són necessaris per tirar endavant i voler que el coneixement arribi a qui pretenem, i que aquell que creem sigui acceptat i expandit, ja que les tecnologies han canviat completament la nostra manera d'aprendre, per això el PLE és tan important, perquè encara que sempre ha existit, ara és millora perquè integra, a part de tot el que hem dit més amunt, totes les possibilitats que aporta internet, que ha multiplicat les possibilitats d'aprenentatge i, evidentment, les TIC. El nostre PLE està sempre en continu desenvolupament, deixem que es faci gran.


By Marga Costa Noguera

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Thinglink Nerea Tur

Com podem ser millors professors? Ho estic fent bé? Què puc canviar? Aquestes són només algunes de les preguntes que un professor es pot...